frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om tankar

Publicerad 2012-08-27 20:37:23 i Allmänt,

För alla oss som har ett kilo eller tio för mycket så kan det ju vara bra att tänka lite på vad man äter. Det är ju jätteenkelt, det kan ju vem som helst klara av om man bara anstränger sig ytterst lite! Tänk på det lite varje dag så kommer det automatiskt efter ett tag. 
"Nej, jag kan inte alls tänka på vad jag äter, allt är ju så gott" kanske någon tycker. Men ja, det är ju precis det jag menar. Jag tänker ofta på vad jag äter. Jag tänker till exempel "mmm, god glass" eller "smaskens, vilken smarrig chokladbit" eller "herrejävlar vilken sketagod potatisgratängjävel med mycket grädde i, ge mig en tallrik till. NU!"
Hur svårt var det då?
 
   
 

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-08-27 20:50:11

Du e så klok fru Mattsson!

Svar: tack tack! det vet jag väl ;)
Martina

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-08-27 21:07:49

Haha! Ja fler borde tänka på vad de äter :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela