frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om livets stora frågor

Publicerad 2012-10-29 20:18:57 i Allmänt,

Ibland kommer jag på saker som jag undrar över, men som jag inte vet riktigt vem jag ska fråga för att få ett bra svar. Eller om jag ens bör avslöja vad jag tänker på alla gånger. Och nej, det är inga fjöntiga hittepåfunderingar på det sätt som folk låtsasundrar varför superlim som ju fäster på allt inte kan fastna inuti tuben eller varför det heter rusningstrafik när bilarna kör som långsammast eller hur fan man vet när en mögelost är för gammal? Nej, mina vänner, detta är allvarliga och seriösa saker!

Vem har till exempel gjort flätorna på alla jättesmurfar i Avatar? Om en person är fulare EFTER en skönhetsoperation än den var INNAN, kan man ändå kalla det för en skönhetsoperation? Vad gör de kvinnliga medlemmar i Mensa hela dagarna, sitter de och kletar blod på varandra eller? Och vad gör de andra? Är det fler än jag som tycker att bruna bönor ser ut som en blandning av kräk och bajs? Och när vi ändå är inne på äckligheter: Vilka mer än jag tycker att det skulle vara vansinnigt roligt om någon satt på toa och drack äppeljuice och kissade samtidigt, alternativt slevade i sig dallrig chokladpudding och bajsade samtidigt? Eller är det bara äckligt? Fast ni kan ju hålla med om att det är nog lite fulkul ändå. Tycker jag i alla fall. Var det förresten samma person som kom på både konservburken och konservöppnaren? Stort misstag annars. Varför är blåbärssoppa röd? Blåär är ju inte ens blå, i alla fall inte på insidan och det är ju faktiskt insidan som räknas säger alla som är fula. Shit så ytliga blåbären är när man tänker efter. Är det fler än jag som tycker att det är skitkul när folk som planerar barn är oroliga över att en eventuell graviditet skulle ”förstöra figuren” när de liksom inte ens har någon snygg figur alls att ”förstöra”?

 

Ja det är mycket man funderar på... Ha det bra så hörs vi!

 
Äppeljuice?
 
Chokladpudding?

Kommentarer

Postat av: Du vet nog vem :)

Publicerad 2012-10-29 21:06:22

Brunabönor som är så gott

Svar: jag vet PRECIS vem :)
Martina

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-02 19:49:21

Gör du?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela