frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om framtidsdrömmar

Publicerad 2012-09-21 21:44:50 i Allmänt,

Det är så vansinnigt roligt med folk som har helt orimliga framtidsdrömmar och liiite för höga tankar om sig själva! Som till exempel folk som säger att de vill bli modeller. Det fattar ju vem som helst att för att kunna bli modell så måste man vara helt överperfekt och skitsnygg och sådär, på alla sätt och överallt. Men det är det ju inte så många människor som är. Alltså måste alla dessa "jag-vill-bli-modell-tjejer" på fullt allvar tycka att de är jättesnygga!
Hahahahaha! Jag skrattar ihjäl mig och återuppstår, tre gånger om!
Inte för att jag själv är någon tiopoängare, men det har jag heller aldrig påstått. Men åh så roligt det är att sitta och titta på uttagningarna till Top Model och den sortens program och förundras över hur många som kommer och söker som aldrig i helvete kommer ha en chans att få vara med. Och så blir de alltid så gnälliga och tycker att domarna, som består av före detta supermodeller och världskända fotografer som vet allt om branschen, är "sååå dåliga och oproffsiga" och att de "minsann ska lyckas utan dem, vänta bara och se!" och så lite sura miner på det och med små studsande steg på höga klackar de absolut inte behärskar vinglar de iväg för att ta över världen. På sitt sätt. Vilket i praktiken innebär att de går tillbaka till sitt vanliga jobb för att i bästa fall kunna få sälja en hamburgare till någon supermodell eller iallafall städa toaletten efter en. Men det är ju alltid något att berätta för barnbarnen.
Och alla nötter som söker till Idol eller X Factor sen då... Hujedamej! I ett program som handlar om att kunna sjunga så är det ju bra om man kan det när man söker. Men det verkar inte folk ha fattat, till min stora glädje och förtjusning! Det är ju helt fantastiskt hur falskt en del människor kan sjunga och när de i inslaget före sitt uppträdande berättar hur duktig deras kompis/mamma/fotbollstränare/whoever tycker att de är så bygger det på pinsamheten med flera hästlängder! Extra underbart är det när de jämför sig själva med typ Whitney Houston eller Celine Dion. Men bäst är iallafall de som vägrar inse att deras version av Leonard Cohens "Hallelujah" (typ mest använda auditionlåten någonsin, tätt följd av "Himlen runt hörnet") mest låter som när ett gäng trötta, trotsande och förkylda dagisbarn sjunger Imse vimse spindel. I kanon. I olika tonarter.
Ja, jag älskar det!
När sedan de sämsta valts bort så är det ju ett gäng helt okej sångare/sångerskor kvar och det näst roligaste jag vet är när domarna ger dem sådana superlativ om deras sångförmåga och säger till var och varannan deltagtare att "de kommer bli något stort, lita på det, vi ska göra dig till superstjärna" och så jämför de dem med internationella superstars. Men vad händer då? Jo som i fallet med modellaspiranterna: när deras fifteen minutes of fame är över så går även de tillbaka till verkligheten för att, tadaaa, i bästa fall kunna få sälja en hamburgare till någon världsartist eller iallafall städa toaletten efter en.
 
  
 
Shit shit! http://www.youtube.com/watch?v=M-QbTGRuwmw&feature=related

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-22 09:42:20

Hej Martina! Läste ditt blogginlägg idag f f g. Du har ett bra flyt i ditt skrivande och du skriver underhållande, välformulerat och med ett gott språköra. Absolut talang för att bli skribent! Har du funderat på det? Lycka till med bloggen. Lars B i Tomelilla, (vik. reporter på Österlenmagasinet).

Svar: tack så mycket! alltid kul med beröm :) jag älskar ju att skriva och har fått göra några reportage i sydöstran om allt från koncentrationsläger till sweden rock festival när jag gick i nian och på gymnasiet. har du något skrivjobb til mig så får du jättegärna höra av dig! ha det bra och hälsa ingrid!
Martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela