frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om motivation

Publicerad 2012-08-22 23:01:00 i Allmänt,

Idag har jag haft all anledning att tänka över det här med motivation.
Det luktade nybakade munkar utanför idrottshallen just ikväll. Och så hade jag ju haft en extra lång dag på jobbet tack vare personalmöte på kvällen och kände mig lite seg. Och så hade jag ju lite att fixa med tvätten där hemma egentligen. Och jag behövde nog vässa lite blyertspennor och sortera gem när jag tänkte efter och kanske spola tillbaka några dvd-skivor också. Just idag skulle jag ju äntligen ta tag i träningen och försöka jobba bort lite av hängbuken efter sommarens alla grillorgier och frosseri av karré och bearnaisesås.
Men nej, motivationen där och då var inte på topp kan jag säga. Jag hade fortfarande chansen att smita eftersom jag var först på plats och ingen skulle kunna se att jag bara varit där och vänt. Men jag tog mitt förnuft till fånga och äntrade omklädningsrummet med min lilla blå kasse med träningskläder och skor i. Det kändes i kroppen redan under uppvärmningen att sommaren bjudit på alldeles för många lata dagar. Sen började själva träningen, boxningshandskarna åkte på och jag körde på så hårt som jag brukar och trodde att jag skulle orka det hela tiden.
Ha. Ha. Ha.
Både kondis och styrka tappar man rätt snabbt vill jag lova och jag började fundera över vad fan jag höll på med egentligen. Suck och stön. 
Men nu kommer mitt tips för dagen, när du tror att du ska dö av ansträngning så ska du låtsas att det sitter någon på läktaren och tittar på allt du gör och ger poäng efter hur duktig du är. Gärna någon riktig känd och snygg som du kanske vill imponera på trots att du (eller i allafall jag) är fast i äktenskapets bojor sedan snart tre veckor tillbaka. Och självklart vill du visa dig lite extra duktig då och jobba hårdare än du egentligen orkar. "Och vad är meningen med detta då?" tänker ni. Jo, det ska jag berätta. Dessa poäng kan man sedan byta mot saker man vill ha; en fet shoppingrunda (kanske köpa samma tre linnen i olika färg?), skivkontrakt, privatplan, egen städslav, champagne och rysk kaviar, möjligheterna är obegränsade! En extra armhävning ger till exempel 10000 poäng och det är det ju lätt värt och så gör man armhävningen utan något gnäll. Sen håller man fast vid dessa tankar när man tycker att det känns jobbigt. Den stora frågan just nu när jag sitter här och skriver, nyduschad och fin, är ju vem jag ska vända mig till för att kvittera ut min thailandsresa, nya bilen och slottet med vallgrav runt efter kvällens powerboxpass?
Det får bli morgondagens bekymmer. Ihop med träningsvärken från helvetet.
     
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-24 21:31:15

Själv ska jag kräva löneförhöjning (Kommer bli RIK) efter senaste löparpasset,snacka om POÄNG!! :)

Svar: det låter bra! själv såg jag på lönespecen att jag jobbade 75% iställer för 87,5% och så var det lite annat jag inte får ihop. så på måndag ringer jag lönekontoret och kräver mer cash. kan behövas efter dagens shoppingrunda :)
Martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela