frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om musen

Publicerad 2012-08-17 07:59:32 i Allmänt,

God morgon!
Eller nej förresten, det är ingen jävla god morgon. Jag sitter här och är lite irriterad.
 
Öppet brev till de möss som flyttat in på vinden:
 
Hej!
Är det roligt att bo på vår vind? Det verkar ni tycka för det är ett jävla springande om kvällarna. Vad har ni så bråttom för? Jag lovar er att ostbiten finns kvar även om ni låter er mamma, brorsa eller bästa kompis försöka ta den först i fällan. Har ni inte lärt er det än? Har ni inte sett hur de andra dött en efter en? Och varför ska ni springa för, vet ni hur det låter ner i resten av huset? Jo, som om det är en kull hundvalpar som härjar runt där uppe. Hade det inte varit smartare för er att gå fint och bara ta det lugnt? Då hade vi inte märkt er och ni hade sluppit fällorna. Och varför har ni flyttat in redan? Det är ju liksom inte kallt ute än. Jag tycker nog att ni möss blivit mesigare och mesigare med åren. Men det är väl som i resten av samhället kan jag tänka mig, med fler och fler som ger upp det de håller på med och tar den lätta vägen istället. Vänta ett tag tills det blir riktigt kallt och jävligt ute, då kan ni väl få flytta in om ni håller er tysta.
Men tills dess, skyll er själva... Nu är det krig och ni ska fan dö!
 
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela