frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om abort

Publicerad 2012-10-22 21:13:53 i Allmänt,

Nej, nu får det väl fan räcka. Jag hörde på radion idag om kvinnor med danskt medborgarskap som åker till Sverige för att göra abort EFTER att de fått veta könet på sin bebis och alltså anser att barnet de väntar är av ”fel” kön. Hur jävla sjukt är inte det då? Nej, jag är ingen idiot, jag fattar att detta har pågått länge innan men nu är det år 2012 och vi lever i ett modernt och någorlunda civiliserat samhälle så nu MÅSTE det bli ändring. Socialstyrelsen måste verkligen se över sin generösa abortlagstiftning och sänka gränsen rejält, annars kommer det bara att fortsätta såhär och det är för jävligt. Jag och många med mig har gråtit sig till sömns för att vi inte kunnat bli gravida och att då helt friska fina barn ska aborteras bara för att de anses ha ”fel” kön är fan äckligt. Om man inte tacksamt kan ta emot det barn man väntar för att det har ”fel” kön så förtjänar man inte att få bli förälder.

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2012-10-23 07:25:47

Jag håller med dig, det är faktiskt helt sinnessjukt. Det måste bli ändring på det här. Det är ju inte klokt att man väljer bort p.g.a könet. Vill man ha ett visst kön så är det ju inte barn man vill ha utan då har man nån annan "anledning", vilket är sjukt. Nej jag förstår inte hur folk tänker. Som sagt de förtjänar inte att bli föräldrar.

Svar: Usch, mår så dåligt när jag hör sånahär historier, fattar inte hur man kan vara så hemsk! Hoppas det blir ändring nu snabbt!
Martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela