frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om pinsamheter

Publicerad 2012-09-03 21:48:00 i Allmänt,

Det är inte så mycket som jag tycker är sådär pinsamt att göra faktiskt. Jag bjuder gärna på mig själv och gör bort mig lite, det har jag inga problem med. En gång till exempel så passade vi svärmors katt. Den rymde ut och jag fick tag i en svart katt som gömde sig under en buske i trädgården en timme innan den skulle hämtas och tog in den i badrummet. Roligt men lite jobbigt blev det när svärmor kom in och sa att det var fel katt! Hahaha, kattnapparen Martina hade varit i farten.
En annan gång stod jag och bakade frukostscones och när jag tittade ut genom fönstret så var sex av våra kor på rymmen och på väg in i trädgården. Snabbt som fan hoppade jag i mina röda foppatofflor med målarfärgsspill på och sprang som en galning ner till vägen iförd dessa samt oklädsamma mjukisbyxor, fult linne, osminkad och sleten med håret i morgontofs och ett förkläde med den smaskiga och lite smått sexistiska texten "efterrätten" på. Jag kan säga att jag inte kände mig så vidare "efterrättig" och snygg när jag stoppade en liten bil (röd naturligtvis) med två mycket förvånade pensionärer i och bad dem hjälpa mig att leda tillbaka koskrällena in i hagen. Det var väl inte ett av mina stoltaste ögonblick i livet och än värre blev det när korna var tillbaka i hagen och jag trodde att pensionärerna var mina grannar... Det blev lite jobbigt att bortförklara det när de lite försynt påpekade att de inte alls bor i byn utan bara var ute och körde för att se om de kunde stanna och plocka nypon någonstans.
Jaja, så kan det gå. Det var ju inte så farligt, värre pinsamt är det däremot att köpa storpack toapapper eller tamponger. Fy fan skjut mig alltså! När det kommer till människans mest naturliga behov så blir det lätt lite skämmigt tycker jag. Vissa grejer bara MÅSTE man ju göra liksom fast man gärna vill glömma bort det och tro att hela världen gått in i någon IT-ålder där allt sådant heeelt naturligt är raderat. Men nej, man måste köpa tamponger ibland och om man råkar köpa lite godis samtidigt så tror jag alltid att den i kassan tänker att jag ska ligga hemma och tycka synd om mig själv, vara mensgnällig och vrålvräka i mig godis.
Och DET är pinsamt!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela