frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om störighet del 2

Publicerad 2012-09-14 07:45:29 i Allmänt,

Nej jag är inte klar än, här kommer mera:
 
6. Varför är det så att de som har de största bilarna med fyrhjulsdrift och högst markfri gång bor mitt inne i stan? Töntigt. Ser ju bara heldumt ut när de glider runt i en sådan bil och det mest terrängiga den bilen får uppleva är att köra över en vägbula eller ett brunnslock då och då...
7. Kryptiska statusar på Facebook. Iallafall när det blir såhär: "Mår så dåligt", "Ja då vet man vilka som är ens äkta vänner" eller "Orkar inte mer" och någon skriver snällt "Så tråkigt, vad är det som hänt?" och första personen ALLTID svarar "Det för privat, vill inte skriva det här på Facebook, vi tar det i chatten istället". Nähä? Men skriv inte om det på Facebook då! Är ju bara fjortisbeteende och uppmärksamhetssökande. Suck. En bra regel i sådana sammanhang är "If you have a problem, face it. Don´t Facebook it". Nästa gång jag ser något liknande ska jag trycka på gillaknappen.
8. Facebook igen lite grann. Tjejer som lägger upp bilder på sig själva där de är supersminkade och fixade. Men som ursäkt för att lägga upp en egobild där de tycker att de egentligen är så jävla snygga bara MÅSTE skriva "Trött och sliten idag" eller "Åh vad jag känner mig ful" under bilden. BARA för att kompisarna ska kommentera med saker som "Nä gumman du är alltid så fin", "Åh finaste gullemums" och "Vackraste du, älskar dig" och en jävla massa hjärtan och gullegull. Hahaha! Nästa gång det händer ska jag bara hålla med och skriva "Ja, fy fan va du är ful idag, jag får ont i ögonen av att se dig!"
9. Folk som alltid ska dricka en massa energidryck, typ RedBull, heeela tiden. Varför? Är det så sjukt energikrävande att spela lite krigsspel på datorn, städa i sitt fjortisrum eller ta moppen till en kompis? Dra upp byxorna, rätta till kepsen och bli lite vuxen istället.
10. Folk som går på all reklam och skitsnack. "Men Gittan har läst att man blir jättesmal av att äta choklad och att rödvin är bra för blodtrycket så på lördag ska vi banta ihop och bli sååå hälsosamma. Detta är verkligen starten på mitt nya liiiv". Samma personer köper också all träningsutrustning de kan komma över från Tv-Shop, synd bara att de samtidigt köper ny fritös och glassmaskin.
 
Trevligt fredagsmys på er alla!

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2012-09-14 07:53:23

Så klockrent. Du sätter ord på mina tankar.

Svar: tack! det finns mycket dumhet i världen! haha!
Martina

Postat av: emilia

Publicerad 2012-09-16 19:22:53

Helt rätt och underbart skrivet :)

Svar: tack! hoppas du vill följa bloggen i fortsättningen! :)
Martina

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-09-16 21:05:15

Hahahaha!! Punkt 8 - du har sååå rätt!!!!

Svar: Jag har ALLTID rätt ;)
Martina

Postat av: Linfa

Publicerad 2012-09-21 22:18:13

Haha ja du har så rätt tänker på punkt fyra :))) så störande !!

Postat av: Marie

Publicerad 2012-09-21 23:16:39

Ha ha :) du är sååå underbart härlig i dina tankar och allt är klockrent !! Go go Martina!!!

Svar: tack så mycket!
Martina

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-22 09:04:44

Förstår du inte att när någon skriver en snyftstatus på Facebook så vill de bara ha massor av styrkekramar och <3..... Bra skriver mohahaha!

Svar: tack! jo det är många som vill ha äckliga styrkekramar... huuu, jag ryser av bara tanken! ;)
Martina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela