frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om shopping

Publicerad 2012-08-21 21:29:37 i Allmänt,

Nej, detta är ingen töntig modeblogg men även jag handlar ju kläder ibland och trots att jag inte visar upp några "dagens outfit", putar med en anknäbb och ser allmänt fjortis ut i konstig fotovinkel så kan jag ju få berätta om hur det går till.
Ja, klart jag får det, det är ju min blogg och jag bestämmer.
Iallafall så har jag ett lite stört beteende som blir väldigt tydligt när jag shoppar och väl hittat några kläder jag tycket om, till exempel ett linne. Då räcker det inte att köpa ett enda linne och nöja sig med det. Oh no, när Martina Mattsson väl hittat ett linne hon gillat så köper hon det i minst två, allra helst tre olika färger för att vara säker på att alltid ha minst ett rent och redo för användning. "Varför detta nu då? Det känns ju tråkigt, köp olika linnen istället" tänker kanske ni, men nej aldrig i livet. För i min lilla värld så kommer det ju aldrig någonsin ever att tillverkas precis likadana linnen i just det materialet och med så sjukt bra passform att jag vågar riskera att vara utan kläder när mina två, allra helst tre, linnen i samma färg har gjort sitt och skickats i en klädcontainer till Afrika. Sådan är jag och det kan jag inte hjälpa.
Och om inte detta vore nog så avspeglar sig beteendet även när det kommer till att handla mat i allmänhet och konserver i synnerhet. Varför bara köpa en burk champinjoner på Ica när man kan köpa två? Eller allra helst tre? "Men det är ju så bra att ha hemma" försvarar jag mig med i mina tankar när den stackars kassörskan tror att jag bunkrar upp för ett tredje världskrigs hungersnöd. Men då kommer man ju tyvärr ändå inte så långt på två burkar champinjoner. Eller tre. Men jag kommer iallafall att vara väldigt smal och sjukt snygg i mina linnen i olika färger.
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-08-26 08:44:31

Jo vi vill ha bilder med!!! Helst en på varje linne även om det tar lite tid att ladda upp ...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela