frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om vägsniglar

Publicerad 2012-08-24 21:46:45 i Allmänt,

Ååååååååååh så irriterad jag blir på alla idioter som inte kan köra ordentligt. Nästan varenda gång jag är ute och kör är det samma sak. Man hamnar alltid bakom en snigelslö liten vit eller röd bil och då vet man direkt att "jaha, där i sitter en kärring eller gubbe i keps, alternativt båda, och är ute och söndagskör en måndagseftermiddag strax efter klockan 16 när typ ALLA ska hem från jobbet". Det är väl klart de också ska få vara ute och köra men gasa på då för i helvete. De ligger alltid och pendlar mellan 70 och 75 på 90-väg (håller knappt 60 på 70-väg och kryper fram i 35 på 50-väg) och tycker väl att de är sååå duktiga som minsann håller hastigheterna med så god marginal och är ett sådant föredöme för ungdomarna (alla under 40 år) som de tycker kör som fartdårar för att de ligger precis på hastighetsgränsen eller strax över för att hålla en bra trafikrytm.
Men okej, news för dig då gubbe: jag kan köra, jag har bra syn och reaktionsförmåga till skillnad från dig som ligger och slickar mittstrecken av rädsla för att ramla av vägen med din äckliga lilla bil. Vad är det som är så svårt med att hålla sig till kanten, eller iallafall på rätt sida av vägen, när du ser att det är ett gäng bilar bakom dig? Förmodligen för att du är både halvblind och heldum och sådana har inte i trafiken att göra om de inte åker färdtjänst. Sånthär gör mig skitarg och det är många gånger jag fått hålla mig hårt ifrån att tuta och räcka fuck you när jag till slut kunnat köra om för att komma hem rätt sida av millennieskiftet.
I Trafikförordningen framgår det mycket tydligt att man inte utan giltigt skäl får köra med överdrivet låg hastighet eller på andra sätt hindra andra trafikanter. Nej, vågar du inte ens hålla hastighetsgränserna vid normalt väglag för att du är rädd för att köra så är det INTE ett giltligt skäl och då ska du fan hålla dig hemma. Och skryt framför allt inte om hur det var när du var ute och körde senast och "det var kö hela vägen från affären, men att du hade sådan tur som låg först".
Tut och fuck you!
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-08-26 08:40:49

Haha! En sån tant ska jag bli (kanske redan är)! Vem vill ligga sist i kön till affären liksom? Känns ju bra mycket roligare att vara först :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela