frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om fejk

Publicerad 2012-10-23 21:19:28 i Allmänt,

”Åh, mitt liv är så perfekt! Jag älskar min underbara man och våra två söta väluppfostrade barn som är födda med exakt två års mellanrum. I helgen ska vi ha familjemys hela tiden, vara ute i matchande överdragskläder och fixa i vår stora perfekta trädgård, grilla korv med hög kötthalt och lära barnen kompostera, bara andas och njuuuta av vår tid tillsammans! Sen ska jag storstäda hela huset med ekologiskt rengöringsmedel, slänga in lite av vår pinsamt lilla tvätthög i maskinen och koppla av med en latte medan jag hjälper barnen med skolarbete, scrappar 100 bröllopsinbjudningar och bakar minst lika många cupcakes.

Efter det blir det yoga och massage och sen en sväng på stan och shoppa med bästaste Anna innan jag skjutsar lille sonen till fotbollsträningen och är en perfekt och engagerad förälder som säljer bingolotter och står i klubbens kiosk. På kvällen blir det mys med mannen, en bra film och några glas rött medan vi planerar renovering av kök och badrum. Morgonen därpå vaknar jag med perfekt frisyr trots nattens sexuella aktiviteter som vi naturligtvis aldrig skulle prioritera bort i vårt härliga liv. Upp och hoppa och förbereda brunch för grannarna och sedan kvällens trerättersmiddag för gamla klasskompisar som vi hållit kontakten med genom åren och bjudit hem och bara ääälskar att umgås med. Men först en mils löpning innan frukost såklart! Nämnde jag att hela familjen käkar LCHF och att våra underbara ungar äter hur mycket grönsaker som helst, aldrig någonsin bråkar och tycker att frukt är godis? Carpe diem på er alla godingar där ute!”

 

Jag hoppas att det är fler än jag som ser igenom sånahär statusar på Facebook?

 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-23 21:44:19

Hahahaha! Du beskrev mitt liv på pricken ;o)

Svar: du är min stora källa till inspiration... ;)
Martina

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-23 21:47:27

Ännu ett klockrent inlägg från fru Mattsson :)

Svar: tack tack! alltid roligt att höra sånt! :)
Martina

Postat av: bert

Publicerad 2012-10-23 22:12:24

jamen allt som står på fb är väl sanning så fan vad långt från ett perfekt liv man har då

Svar: nja, oftast är det nog lite överdrivet för att låta bättre än vad det är :)
Martina

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-10-25 22:37:53

Hej! Fin blogg du har!
Följ gärna vår barnshopping-blogg och delta gärna i vår pågående tävling! :)
Ha det gott!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela