frumattssons.blogg.se

En blogg om alla mina små tankar och funderingar

Om störighet

Publicerad 2012-09-10 22:36:38 i Allmänt,

Saker jag stör mig lite på:
 
1. Folk som inte fattar att man ska betala för sig i affären utan kommer på att "Oj fan, det kostar ju att handla" när de sett kassörskan scanna sista varan och DÅ börjar rota i sin megastora väska efter plånboken. Och glömmer att dra Ica-kortet så att den stackars kassörskan får göra det manuellt för att kunden ska få in sina bonuskronor. När det är klart och nästa kunds varor börjat scannas kommer de på att de inte tagit någon påse heller (och om de är tyskar så vill de även ha kontant betalning för sin saftflaska som inte gick att panta...)
2. Modebloggare som tror att de har snygga kläder när de i själva verket är väldigt fula och skitkonstiga. Vem som helst kan inte modeblogga. Fatta! Jag inser iallafall mina begränsningar, men en dag ska jag bjuda på en "dagens outfit", håll utkik!
3. De som tycker att "sportintresserad" är lika med att man sitter hemma i mjukisbyxor och käkar dillchips och kollar på fotboll eller hockey på tv. Och själva bara rör sig mellan kylskåpet och soffan (sportar) när det är dags att hämta mer öl.
4. Människor som gnäller och gnäller och gnäller. På minsta lilla småsak. Skärpning för fan och var lite tacksam istället!
5. Att klädaffärer som heter något med "mode" och/eller "trend" i verkligheten bara säljer fula kläder för kärringar
 
Fortsättning följer en annan dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela